سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

کسانی که ادعا دارند و شعار می دهند وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ؛ تا به حال فکر کرده اند که یکی از مهمترین جهادی که امام خامنه ای به آن امر کرده اند، جهاد اقتصادی است: امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است.


ایستادگی در مقابل دشمن صرفاً حضور در خط مقدم جبهه و مبارزه‌ی نظامی نیست، بلکه امروز منظور ایستادگی در جبهه‌ی اقتصادی است. بنابراین یکی از راه‌های ایستادگی در جبهه‌ی اقتصادی، مبارزه‌ی منفی است. به این معنا که تا می‌توانیم از کالاهای خارجی استفاده نکرده و از کالاهای تولیدی کشور خود استفاده کنیم. برای حفظ اسلام، انجام نماز و روزه کافیست یا باید به تکلیف نیز عمل کرد؟

متن مستند پیش رو که با هدف ترویج فرهنگ مصرف تولیدات داخلی، تهیه و تنظیم شده است، به تحلیل و شرح زیادی نپرداخته. فقط چند مطلب کنار هم آمده است. شما خودتا قضاوت کنید و برای عملکرد خود تصمیم بگیرید.

امام خامنه ای: کسى خیال نکند که جهاد- همان جهاد مسلحانه را مى‏گوییم؛ نه جهاد علمى و مالى و اقتصادى و جهاد در سنگر سازندگى که همه در جاى خود محفوظند و فضیلت دارند- تمام شده است. البته فضیلتِ جهاد مسلحانه بافضیلت‌های دیگر قابل‌مقایسه نیست. میدان این جهاد، میدان بازى است که خودِ این هم فرصت دیگرى است. این‏ها نِعَم الهى هستند و شما باید از این فرصتها استفاده کنید. (29/06/1373)

 کسانی که ادعا دارند و شعار می دهند وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ؛ تا به حال فکر کرده اند که مهمترین جهادی که امام خامنه ای به آن امر کرده اند، جهاد اقتصادی است: امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. (01/01/94)


تعصب در مصرف کالای داخلی؛ 

امام خامنه ای:

- محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. (29/11/93)

- امروز باید همه رو بیاورند به سمت مصنوعات و تولیدات داخلی ؛ این باید یک فرهنگ شود. (09/02/88)

- در دولت مطرح کنید، اصرار کنید، پافشاری کنید که اشیائی که جزو مصارف دولتی است، مطلقاً از خارج نیاید... دولت تصمیم بگیرد در هیچ‌یک از چیزهایی که مصرف می‌کند، از قلم و کاغذ روی میز گرفته تا ساختمان‌سازی تا بقیّه‌ی چیزها، هرآنچه در داخل قابل تولید است، خودش را از خارج ممنوع کند، بر خودش حرام کند. (09/02/94)

- قسمتی از وصیتنامه سیاسی – الهی امام خمینی ره : «بر دولت‌ها و دست‌اندرکاران است چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده که از متخصصین خود قدردانی کنند و آنان را با کمک‌های مادی و معنوی تشویق به کار نمایند و از ورود کالاهای مصرف‌ساز و خانه‌برانداز جلوگیری نمایند و به آنچه دارند بسازند تا خود همه چیز بسازند.» در واقع منظور ایشان این است که به آنچه دارند قانع باشند تا در نهایت سازنده‌ی همه‌ی کالاها در کشور خود باشند.

 

اشاره:

 از آنجا که دفاع از کشور اسلامی و مسلمانان بر همه‌ی افراد واجب است، کیفیت این دفاع با توجه به نوع حمله متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات سیاسی و گاهی هم مانند الان ماهیت اقتصادی دارد. یعنی در پاره‌ای مواقع دشمنان در فکر سلطه‌ی اقتصادی هستند؛ یعنی می‌خواهند ضربه‌ی اقتصادی بزنند یا می‌خواهند در مسائل اقتصادی بر ایران مسلط شوند که بالطبع دفاع در اینجا نیز واجب می‌شود.

امام خمینی معتقدند که «اگر در روابط تجاری با اجانب، خوف آن باشد که به بازار مسلمانان صدمه‌ی اقتصادی وارد شود و موجب اسارت اقتصادی و تجاری مسلمانان شود، قطع این‌گونه روابط واجب و این نحوه‌ی تجارت حرام است.» این نکته‌ای است که حضرت آقا نیز بر آن تأکید فرموده‌اند که اگر مردم به اجناس خارجی توجه داشته باشند و کالای داخلی را خریداری نکنند، با این کار، به اقتصاد مملکت صدمه وارد کرده‌اند.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی ضربه زدن به اقتصاد مسلمانان است. گاهی اوقات استقبال عمومی مردم در کشور‌ی اسلامی از کالاهای خارجی به اقتصاد مسلمانان و اقتصاد آن کشور ضربه وارد می‌کند. به این دلیل، این امر از نظر فقهی و فتوایی حرام است. (منبـــع: گفتاری از حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در سایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری مدظله العالی)

 

بعد نوشت: دو صد گفتار، چو نیم کردار نیست ؛ چقدر در عمل مطیع رهبر هستیم؟ به اندازه یک هزارم ادعاهایمان مبنی بر ایرانی بودن و عاشق ایران بودن، در حفظ مملکت و ایرانمان عمل می کنیم؟

حرف و ادعا هزار ؛ اما عمل ...



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/9/23 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد