سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

مدتی‌است که عده‌ای به بهانه وطن دوستی و میهن پرستی و بهانه قرار دادن مباحث تاریخی چون حمله اعراب مسلمان به ایران تلاش دارند تا از ایران قبل از اسلامی تمدنی درخشان و بی‌نظیر و از سلسله منحط شاهی دوران باستان و شخصیت‌هایی چون کوروش و داریوش و...انسانهایی متمدن و با فرهنگ و انسان دوست بسازند و از اعراب مسلمانی که به ایران حمله کردند چهر‌ه‌ای زشت و کریه و وحشی و تمدن برانداز بسازند( که البته ما به دنبال بررسی و تحلیل صحت و سقم اینگونه ادعاها نیستیم که البته در زمان مناسب به آن خواهیم پرداخت، انشاءالله) اما با کمی مطالعه و دقت نظر و تامل در منابع تاریخی منصف و مستقل خواهیم فهمید که در پس این عرب ستیزی کینه توزانه و نژادپرستانه چیزی جز اسلام ستیزی و تحقیر دست آوردهای تمدنی اسلام در ایران نیست...

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/11/27 توسط 

شکی نیست که فشارهای اقتصادی بر مردم آنان را آزرده خاطر کرده و مشقت هایی را برای آنان به بار می آورد. اما مردم هوشمند ایران همواره با سؤالاتی که در ذهن خود به دنبال جوابی برای آن می گردند، به ریشه یابی آن می پردازند.

اگر تحلیل گر اقتصادی دقیقی باشید تأیید می کنید که ریشه اصلی گرانی های روی داده، نه تحریم های سنگین و بی سابقه ای است که تاکنون علیه هیچ کشور و ملتی به کار گرفته نشده؛ و نه آنگونه که سیاست بازان  القاء می کنند، سیاست های اقتصادی دولت عامل آن است؛ بلکه ملت و دولت ایران با یک فتنه اقتصادی در داخل و هماهنگ با همپیمانان بیرونی مواجهند که ردپای آن در این سو و آن سو قابل مشاهده اما درک تصویر کلی آن، زیرکی بیشتری طلب می کند...

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/11/13 توسط 

امام خمینی (ره) بنیانگذار نظم نوین جهانی بر مبنای اسلام است وانقلاب اسلامی آغاز حکومت الله برجهان وجهانی شدن براساس توحید وخداپرستی است.

امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر بود که اسلام را از کنج حجره ها به عرصه اجتماع وسیاست آورد وانقلاب اسلامی خط بطلانی بر ایسم های بشری از جمله سکولاریسم است.

حضرت روح الله آغازگر بیداری اسلامی در ایران وجهان بود و بیداری اسلامی در منطقه وجهان از پس لرزه های انقلاب اسلامی است وان شاالله در آینده ای نزدیک، اسلام همه سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. انقلاب امام ،زمینه ساز و مقدم ظهور حضرت ولی عصر(ارواحنافده) است.

امام خمینی (رض) مبدا ومبدع جنگ نرم در عصر کنونی است ....

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/11/11 توسط 

به اولین روایت که از کتاب شیعی بحارالانوار(ج65 ص139) اقتباس شده است توجه فرمایید: « عن احمد بن سالم، عن محمد بن یحیی بن ضریس، عن محمد بن جعفر، عن نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، عن ابی داود عن عبدالله بن شریک، عن ابی جعفر علیه السلام قال: اقبل ابوبکر و عمر و الزبیر و عبدالرحمن بن عوف، جلسوا بفناء رسول الله صلی الله علیه، و آله فخرج الیهم النبی صلی الله علیه و آله: فجلس الیهم، فانقطع شسعه، فرمی بنعله الی علی بن ابی طالب علیه السلام ثم قال: ان عن یمین الله عروجل، او عن یمین العرش، قوماً منا علی منابر من نور، وجوههم من نور، و ثیابهم من نور، تغش وجوههم ابصار الناظرین دونهم، قال ابوبکر: من هم یا رسول الله؟ فسکت، فقال الزبیر: من هم یا رسول الله؟ فسکت،   فقال عبدالرحمن: من هم یا رسول الله؟ فسکت،  فقال علی علیه السلام: من هم یا رسول الله؟ فقال: هم قوم تحابوا بروح الله علی غیر انساب و لا اموال، اولئک شیعتک و انت امامهم یا علی. »

 ترجمه: « از احمد بن سالم، از محمد بن یحیی بن ضریس، از محمد بن جعفر، از نصر بن مزاحم و ابن ابی حماد، از ابی داود از عبدالله بن شریک از ابی جعفر علیه السلام که فرمود: ابوبکر و عمر و زبیر و عبدالرحمن بن عوف به درگاه رسول الله (ص) نزدیک شدند و نشستند، پس پیامبر(ص) بر آنها وارد شد، کنارشان نشست، دمپایی اش گسیخته شد و با دمپایی اش اشاره وار به حضرت علی بن ابی طالب (ع) زد، سپس فرمود:همانا از سمت راست خداوند عزوجل – یا از سمت راست عرش – قومی از ما برخاستند که بر منابری از نورند، صورت هایشان نورانی است و لباسهایشان نورانی است، صورت هایشان بر چشم ناظرین دیگر پرده می اندازد. ابوبکر گفت: ای پیامبر، خدا آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. زبیر گفت : ای پیامبر خدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. عبدالرحمن بن عوف گفت: ای پیامبرخدا، آنها کیستند؟ پس ایشان سکوت کردند. سپس حضرت علی (ع) فرمودند: ای پیامبر خدا، آنها چه کسانی هستند؟ پس ایشان فرمودند: آنها قومی هستند که به واسطه ی روح اللهبه یکدیگر محبت می ورزند (دلهایشان به هم نزدیک می شود)، درحالی که هیچ نسب یا اموال مشترکی ندارند؛ آنها شیعه ی تو هستند و تو امامشان هستی ای علی. »

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/8 توسط 

شأن و ویژگی عقل آن است که «معتدل» و «متین» باشد. یعنی با حفظِ استواری و پختگی‏اش بتواند از چاشنی‏های لذت و سرور، نشاط و تلاش بهره‏مند باشد؛ اما در این میان، موسیقی آن چنان یکه‏تاز میدان لذّت و نشاط، خیال و تحریک و احساس می شود که آدمی دچار حالتِ «طَرب» می‏شود.

«طَرب» تأثیری است فوق‏العاده! با محوریت موسیقی. این «تأثیر فوق‏العاده» باعثِ کاهش یا سلبِ جدّیّت عقل می‏شود. و این پیشامد، باعث می‏شود که عقل از محاسبات جدّی، دقیق و واقع‏بینانه به دور بیفتد.

جوانی که موسیقی‏گرا و «طَرب‏خواه» است: برای زدودنِ افسردگی‏اش، دُکمه ضبط صوت را حرکت می‏دهد تا یکی دیگر برایش بخواند و بنوازد تا او «خوش» باشد! اما جوانِ معقول، آن گاه که در خود افسردگی مشاهده کند سعی در شناختِ عوامل پژمردگی می‏کند تا با یافتِ آن علت‏ها، عوامل خوشیِ ماندگار یا معقول را در خود فراهم سازد.

جوانِ موسیقی‏گرا، برای تحریک و برانگیختن احساس، به درمان‏های مجازی و آنی روی می‏آورد.

این چنین کسی که خواسته‏اش را در «موسیقی» می‏بیند هیچ وقت به خودش، به عقلش و به اراده‏اش این زحمت را نمی‏دهد تا ببیند و بفهمد که کجای زندگی را اشتباه محاسبه کرده و چه سنگی مقابل راهش است. آیا دوستِ ناباب او را به افسردگی کشانده؟ یا سستی در انجامِ وظایفِ دینی و الهی او را به افسردگی کشانیده؟

پس: «موسیقی، عقل را به خواب می‏برد!» یک شعار و شعر نیست. یک قانون است. یک حقیقت است و برای فهم حقائق باید چشم گشود نه اینکه چشم‏ها را بست....

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/11/3 توسط 

امام صادق(ع) فرمود: "موضوع غیبت سرّی است از اسرار خداوند و غیبی است از غیوب الهی، چون خدا را حکیم می دانیم باید اعتراف کنیم که کارهایش از روی حکمت صادر می شود؛ گرچه تفصیلش برای ما مجهول باشد." 

 

از این حدیث به خوبی آشکار می شود که علت و فلسفه اصلی غیبت، جزء اسرار الهی است و جز ائمه اطهار(ع) کسی نمی داند؛ آنها هم مأذون به بازگو کردن آن نبودند. ولی در پاره ای از روایات بعضی از حکمت های آن بیان شده که به آنها اشاره می کنیم...

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/1 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد