سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

چرا فرهنگ کار جمعی ضعیف است؟چرا طلاق زیاد است؟چرا حقوق همسایه را رعایت نمی کنیم؟/ فرهنگ رانندگی چطور است؟الگوی تفریح سالم /اوقات فراغت در اسلام و سبک زندگی؟سبک زندگی توحیدی؟...؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 92/4/21 توسط 

 

بدون تردید انسانیت انسان و خلیفه اللهی او درپرتو خودسازی و تهذیب نفس محقق می شود زیرا خدای متعال استعداد انسانیت و خلیفه خدا شدن را به صورت بالقوه در سرشت انسان به ودیعت نهاده نه بالفعل. بنابراین انسانهای واقعی کسانی هستند که در مسیر به فعلیت رساندن استعدادهای خود برای انسان شدن یا آدم شدن تلاش و مجاهدت مستمری می نمایند  . ماه رمضان ماه ضیافت الله است و بستر و شرایط روحی و معنوی برای خودسازی و تهذیب نفس فراهم است. اما اینکه با چه روشی باید به این مهم پرداخت به طور طبیعی یک سلسله دستورات و آدابی در این ماه پرفیض و برکت برای روزه داران گفته شده که باید به آنها عمل کرد  . اما در کنار آن، دستورات کاربردی دیگری نیز وجود دارد که منحصر به ماه مبارک رمضان نیست لکن...

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 92/4/21 توسط 

 

برای خودسازی و تهذیب نفس از کجا شروع کنیم؟ اصول خودسازی موفق چیست؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 92/4/21 توسط 

مهم ترین اثر روزه بعد تربیتی آن است. روزه روح آدمی را لطیف و اراده انسان را «قوی» و غرائز او را «تعدیل» می کند.
عارفان  می گویند: «اندرون از طعام خالی دار تا در او نور معرفت بینی.» همه نقش محوری روزه در خودسازی و تهذیب نفس را باور دارند؛ زیرا روزه، تمرین مقاومت و آمادگی روحی در خودسازی اخلاق و تهذیب نفس بر دو پایه استوار است:

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 92/4/14 توسط 

روزه تشریع و اختراع بزرگ خداوند است و قدمت طولانی دارد....چرا یک طبیب روسی براساس تجربیات و بدعت، بحث «روزه درمانی » را مطرح کرد و روزه درمانی هم نمود ولی مسلمانان از منابع و مبانی بزرگ اسلامی چنین استفاده هایی را نبردند و از غریبه ها، سبقت نگرفتند؟ !

آیا از کلام زیبای حضرت امیر (ع) «روزه درمانی و درمان هر بیماری » بدست نمی آید؟ ! معنای دقیق و عمیق این حدیث نورانی چه می تواند باشد؟ !

«صوم النفس امساک الحواس الخمس عن سائر المآثم و خلو القلب من جمیع اسباب الشر» یعنی چه؟

آیا با عمل به این حدیث زیبا تمام بیماریهای روانی و فراروانی درمان نمی گردد؟ ! آیا در صورت عمل به اینگونه روایات، جوامع انسانی به مدینه فاضله تبدیل نمی گردد؟ !

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 92/4/14 توسط 

آنچه در پی می آید بیانات تحلیلی حکیم فرزانه حضرت آیت الله جوادی آملی است که در آن به بررسی تفاوت میان اخلاق و عرفان و خصوصیات عرفانی منحصر به فرد امام خمینی (ره) پرداخته است....

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 92/4/7 توسط 

 

منتظران چه وظایفی در عصر غیبت امام زمان(عج)دارند؟چگونه زمینه ساز ظهورمنجی باشیم؟بایدها ونبایدهای انتظارحقیقی کدامند؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/4/3 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد