سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

جریان درگیری ایمان و کفر پازلی است که در قالب های پیچیده و بر محور ایدئولوژی مادی شکل گرفته و تمدن و فرهنگی را شکل می دهد که موجب بحران و آسیب در جوامع گوناگون می شود. اگر عمق استراتژیک فعالیت های دشمن را نبینید به همان اندازه مقابل آن برنامه ریزی نکنید موفق نخواهید شد.

استاد درس خارج اصول حوزه علمیه قم اظهار داشتند: جریان درگیری ایمان و کفر پازلی است که در قالب های پیچیده و بر محور ایدئولوژی مادی شکل گرفته و تمدن و فرهنگی را شکل می دهد که موجب بحران و آسیب در جوامع گوناگون می شود. اگر عمق استراتژیک فعالیت های دشمن را نبینید به همان اندازه مقابل آن برنامه ریزی نکنید موفق نخواهید شد.

به گزارش رجانیوز، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری که در این روزها در سفری تبلیغی به استان سمنان سفر کرده و در مجامع و مساجد مختلف شهرستان شاهرود به سخنرانی می پردازد شب گذشته در جمع فعالین فرهنگی این شهر به تبیین مبانی نظری انقلاب اسلامی و راهکارهای مبارزه با ایدئولوژی غربی در جوامع اسلامی پرداختند.

وی یکی از راه های مبارزه با فرهنگ و ایدئولوژی غربی که هر روز بیشتر از پیش بر جامعه ایرانی چنبره می زند را ارائه نظام فکری منسجم و بر اساس اعتقادات دانست و گفت: این چنین نظام فکری نقشه درگیری را مشخص کرده و می تواند نگاه دقیقی از میدان مبارزه ارائه دهد.

استاد درس خارج  اصول حوزه علمیه قم با اشاره به این که تلاش های انجام شده کنونی در قد و قواره مبارزه با ایدئولوژی غربی حاکم شده بر فرهنگ و سبک زندگی مردم ایران نیست، تصریح کرد: مبارزه باید در حد و اندازه های یک انقلاب و در چارچوب انقلاب اسلامی بسته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در این جنگ متناسب با نقشه عظیم جنگی که رهبر انقلاب طراحی کرده برنامه ریزی شود، افزود: مطرح شدن بحث تهاجم فرهنگی علیه ایران دو دهه قبل، مدیریت تولید علوم انسانی، تولید و پیشرفت اسلامی و سبک زندگی اسلامی خط مبارزه فرهنگی است که مقام معظم رهبری متناسب با زمان آن را مطرح کرده اند.

آیت الله میرباقری وجود اتاق فکر هایی که عرصه ها و میدان های متناسب با جنگ را به خوبی بشناسند و متناسب با وسعت آن برای مقابله برنامه ریزی کنند را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: الگوی پیشرفت اسلامی باید متناسب با جغرافیای ما اتفاق بیفتد و در این درگیری نقد و نقض فرهنگ و تمدن غربی و تسلط خودی بر جبهه غرب بی شک باید مورد توجه خاص قرار بگیرد.

مسئول دفتر فرهنگستان علوم اسلامی بحران اقتصادی اروپا را شکست ایدئولوژی حاکم شده آمریکا در جهان معرفی و اذعان کرد: جریان مدرنیته و طرح خاورمیانه بزرگ و لایه های جنگ نظامی که آمریکا در حال به راه انداختن آن در جهان است نشان می دهد مقیاس مبارزه باید همه جانبه باشد.

این استاد درس خارج اصول حوزه در ادامه سخنان خود با یادآوری این مطلب که نگاه غیر عمیق به مسائل فرهنگی به خصوص در جامعه فعلی باید اصلاح شود تاکید کرد: مسائل مختلف فرهنگی باید در فرآیند ها بررسی شود و تمام توابع و عواقب آن هم باید دیده شود.

وی با اشاره به اینکه ما تلویزیون و ماهواره را وارد می کنیم ولی با نگاهی غیر عمیق نسبت به مسائل موجود در اطراف آن به ترویج استفاده از آن ها می پردازیم ابراز داشت: این که نسبت بین اسلام و فرهنگ اجتماعی را اینگونه بررسی کنیم که فلان فیلم تلویزیون یا ماهواره موسیقی مطرب نداشت، صحنه غیر اخلاقی نداشت و ... پس خوب است، یک تصور باطل است که باید اصلاح شود.

رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: نگاه دیگری که به موضوع آسیب شناسی فرهنگ غربی در جامعه اسلامی می پردازد نگاه روانشناسانه است که افراد تربیت نشده را موجب ورود این آسیب ها در جامعه معرفی می کند چرا که واحد مطالعه روانشناسانه آحاد و افراد اجتماعی هستند که با مسائل برخورد می کنند و راه حل های ارائه شده را هم ترکیب نگاه های تربیتی و آسیب شناسی موضوعی می داند که باید از سطح خارج شده به عمق برود.

استاد میرباقری نگاه دیگر را جریان درگیری تاریخی حق و باطل معرفی کرد و گفت: این جبهه تاریخی باطل است که ایجاد یک تمدن مادی کرده آنرا تبدیل به یک مجموعه منسجم می نماید و از لایه های گرایش های مادی قدم پیش گذاشته و بر اساس آن چارچوب یک تمدن ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: جریان درگیری ایمان و کفر پازلی است که در قالب های پیچیده و بر محور ایدئولوژی مادی شکل گرفته و تمدن و فرهنگی را شکل می دهد که موجب بحران و آسیب در جوامع گوناگون می شود.

استاد درس خارج اصول حوزه علمیه قم با اشاره به این مطلب که غربی ها ایدئولوژی را تبدیل به سبک فراگیر زندگی جوامع مختلف کرده اند خاطر نشان کرد: اگر عمق استراتژیک فعالیت های دشمن را نبینید به همان اندازه مقابل آن برنامه ریزی نکنید موفق نخواهید شد و باید برنامه جامعی در مبارزه داشته باشید.

میرباقری تغییر فرهنگ‏های دیگر را بر اساس تغییر سبک زندگی، بالابردن سن ازدواج، تغییر سبک ارضای غریزه با دوست یابی و رابطه های دوستی چند جانبه یکی از ویژگی های ایدئولوژی تغییر غرب دانست و افزود: این ایدئولوژی الگوهای زندگی حتی کوچکترین آن ها مثل خواب را تغییر می دهد و موجب تغییرات عمده و اساسی می شود.

مسئول دفتر فرهنگستان علوم اسلامی، سرمایه های جامعه اسلامی در مبارزه با فرهنگ غربی و ایدئولوژی نادرست رواج یافته را قرآن و انبیاء معرفی کرد و اظهار داشت: ما به پشتوانه 124 هزار پیامبر، نبی اکرم و واقعه عاشوراست که به سکوهای پرش و مبارزه در این جنگ وارد شدیم.

وی در خاتمه، شناخت ظرفیت عاشورا را برای موفقیت در این جنگ ضروری معرفی و تصریح کرد: مبارزات خرد جوابگوی این مبارزه نیست و باید حرکتی بزرگ از اعماق جامعه بشری اتفاق بیفتد و امواج بر آمده از فطرت مدیریت شده و تبدیل به یک موج فعال و عظیم و انگیزه ای بزرگ برای حرکت های بزرگ شود.

منبع: 598




نوشته شده در تاریخ جمعه 92/5/4 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد