سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم بودن پایه اقتصادی کشور ومصون سازی آن در مقابل تحریم وفشاراقتصادی دشمنان.اقتصاد مقاومتی اقتصادی است اسلامی وبومی و مردمی ودانش بنیان و درونزا و...که رشد وپیشرفت اقتصادی را در پی دارد.

برای تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به برخی نکات لازم است.

توجه به تولید داخلی

خرید کالای ایرانی ضامن اشتغال فرزندانمان است.مردم ژاپن برنج کم کیفیت وگران قیمت!! داخلی را بر خرید برنج خارجی ترجیح می دهند واین است که ژاپن -که بعداز جنگ جهانی دوم اقتصاد خود را تقریباازصفرشروع کرد-به یکی از بزرگترین های اقتصادجهان تبدیل می شود. یکی از مسائل مهم در تعادل در مصرف و مدیریت مصرف این است که ما از تولید داخلی استفاده کنیم. خرید کالای خارجی یعنی ایجاد فرصت شغلی برای جوان خارجی وفرصت سوزی برای جوان داخلی! خرید کالای خارجی باعث می شود که ما دربرابر تحریم دشمنان آسیب پذبر با شیم .تحریم تهدیدی است که می شود به فرصتی برای رشدوشکوفایی اقتصادی کشور تبدیل شودبه شرطی که همه ما فکر وتلاش تدبیر وهمت خود را مضاعف کنیم . این مقوله نیاز به یک همت اساسی دارد. آحاد مردم نیز باید در زمینه‌­های مختلف، تولید داخلی را به جای مارک­‌های معروف خارجی که برخی تنها برای جلوه­‌گری و خودنمایی‌­کردن به دنبال آن­ها می­‌روند، استفاده کنند.

به طور مثال در مورد سهمیه­‌بندی بنزین باید گفت اگر سهمیه‌­بندی بنزین صورت نمی‌­گرفت، امروز مصرف بنزین در کشور از مرز صد میلیون لیتر در روز بالاتر می‌­رفت، اما خوش‌بختانه شاهد آن هستیم که مصرف آن، کنترل و مدیریت شده است. حتی باید مصرف در کشور ما به گونه‌­ای باشد که هیچ نیازی به خارج نباشد

دشمن، تحریم بنزین را در برنامه داشت که این مسئله، آن را خنثی کرد. این امر هم­چنین در مورد سایر چیزهایی که مورد نیاز کشورمان است و به عنوان کالای استراتژیک شناخته می‌­شود، باید تحقق یابد. هدفمند کردن یارانه­‌ها نیز گامی در جهت شکل­‌دادن به اقتصاد ملی است که از سویی می‌­تواند در تولید و اشتغال رونق ایجاد کند و از سوی دیگر موجب رفاه شود و در نهایت، مای? رشد اقتصاد و عامل اقتدار کشور باشد.

در این راستا باید برای رونق‌بخشیدن به تولید و قدرت‌یافتن اقتصاد کشور از زمان، منابع و امکانات، حداکثر استفاده بشود.

خرید کالای داخلی باعث می شود تارقابت در صنایع داخلی پیش بیاید و درنتیجه افزایش کیفیت محصولات داخلی را در پی داشته باشد.

مثلث علم، ثروت و اقتدار

نکت? دیگر این‌که در جای جای بیانات مقام معظم رهبری به این نکته اشاره شد‌‌‌ه‌­است که ما باید چاه‌­های نفت را ببندیم و از علم، تولید ثروت کنیم. به نظر می‌­رسد یک مثلث علم، ثروت و اقتدار در نگاه ایشان معنادار می‌­شود. در همین راستا ایشان اشاره می­‌کنند که در حوز? رشد و اقتصاد، باید کار علمی صورت گیرد. اساساً شرکت­‌های دانش‌­بنیان در همین مقوله گنجانده خواهند شد.

ایشان هم­چنین به این مطلب پرداخته‌­اند که اقتدار، مبتنی بر رشد است و در صورتی اقتدار برای یک کشور حاصل خواهد شد که آن کشور رشد یابد. در جای دیگر می­‌فرمایند اقتدار بر پای? علم تعریف می‌­شود؛ «العلم سلطان». این‌ها همه در آن مثلث، سازگار و معنادار است.

پرهیز از اسراف وتبذیر

باید قبول کنیم که ما ایرانی ها ملت اسرافکاری هستیم از آب وبرق ونان و...گرفته تا چشم وهم چشمی وتجمل گرایی وخرید لباس تقریبا یکبار مصرف برخی خانم ها ومدگرایی و...که این اسراف در خریدومصرف هم به اقتصاد خانواده لطمه می زند،هم به اقتصاد ملی.باید براساس نیاز خرید کنیم وبهینه مصرف کنیم تا اقتصاد خانواده وجامعه وکشور شکوفا شود.




برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93/10/25 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد