سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

بسیاری از دولتمرادان از جمله مشاور خاص حسن روحانی،دکترمحمود سریع القلم،اعتقاد راسخی به جهانی شدن دارند وبه همین دلیل اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند.جهانی شدن همان جهانی سازی است وتفکیک قائل شدن بین انها مغالطه ای بیش نیست.معیارهای جهانی شدن را wto(سازمان تجارت جهانی)تعیین می کندکه سازمانی صهیونیستی وآمریکایی است.جهانی شدن باعث هضم کشورهای ضعیف در کشورهای استعمارگر می شودواستعمار نوین کشورهای دیگر است.جهانی شدن باعث فقیرتر شدن کشورهای فقیر وثروتمندشدن کشورهای ثروتمند می شود.معیار های جهانی شدن در تناقص آشکار با معیارهای اقتصاد مقاومتی است ودرآن خودکفایی اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و...جایی نداردبه همین دلیل دولت یازدهم به واردات بی رویه دست زده و حمایت لازم را از تولیدات داخلی ندارد.


جهانى شدن به مفهوم گسترش اقتصاد، فرهنگ و سیاست امریکایی در پهنه جهان است. از این‌رو، جهانى شدن با هدف تضعیف حاکمیت و اقتدار کشورها و سرانجام براى از بین بردن واحدها یا کشورهاى کوچک، یا استحاله یا ادغام آن‌ها در جهان غرب به کار گرفته شده است. البته نمى توان فرصت هایى را که جهانى شدن پدید مى آورد انکار کرد، ولى این فرصت ها در مقابل تهدیدها و مشکل‌ها، اندک و ناچیزند.
فرهنگ امریکایى در نهاد جهانى شدن قرار دارد. فرهنگ امریکایى خود را برترین فرهنگ مى داند و درصدد است به شیوه ها و ابزار مختلف، خود را فرهنگ مسلط جهانى بنمایاند.
تصمیم سازان و تصمیم گیران جهانى شدن از گسترش مفاهیمى چون مستضعفان و مستکبران نگرانند و درصددند آن را با اصطلاحات کم‌خطرترى مانند کشورهاى مرکز و پیرامون پر نمایند. به هر روى، مقابله آشکار و روبه رشد با ارزش هاى سیاسى متأثر از انقلاب اسلامى به معناى مخالفت غرب با صدور انقلابى ارزش هاى جهان اسلام و به بیان دیگر، به مفهوم غیرایدئولوژیک کردن سیاست خارجى جمهورى اسلامى ایران است. در صورت غیرایدئولوژیک شدن سیاست خارجى ایران، ایران به جاى اصالت دادن به مصالح اسلامى در سیاست خارجى، تنها به منافع ملى توجه خواهد کرد.

ایده جهانی شدن سم مهلکی برای اقتصاد وفرهنگ ماست.متاسفانه برخی معتقدند باید برای جهانی شدن دست از اسلام برداریم!برای عضویت در wtoباید برنامه های آنها را اجراکنیم به جای اینکه به دولت اسلامی وکشوراسلامی وتمدن نوین اسلامی بیندیشیم.ما جهانی شدن براساس اسلام عزیز را قبول داریم نه جهانی شدن به معنای آمریکاییزه شدن وغربی شدن.آرمان ما دنیای اسلامی وحکومت جهانی اسلام است.



برچسب‌ها: جهانی شدن
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/12/6 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد