سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

فرهنگ روح حاکم براقتصاد وسیاست و...است.برای تحقق اقتصاد مقاومتی بایستی فرهنگ مقاومتی را نهادینه کرد. نهادینه کردن فرهنگ مقاومتی باعث کم تاثیرشدن تحریم دشمنان خواهد شد.

در این زمینه همه ما موظفیم.به خصوص نخبگان،خانواده ها،آموزش وپرورش،دانشگاه ها،رسانه ها به ویژه صداوسیما نقش اساسی دارند.فرهنگ مقاومتی هان طور که در دوران دفاع مقدس باعث سرافرازی ماشد در جنگ اقتصادی هم باعث پیروزی ما خواهد شد.رهبری در هیچ عرصه ای مثل عرصه فرهنگ تنها نیست.

متاسفانه در دولت به اصطلاح سازندگی فرهنگ مقاومتی را (که از سرمایه های فرهنگی به جامانده از دوران دفاع مقدس بود)به فرهنگ سکولار،فرهنگ ایثار وانصاف وفداکاری را به فرهنگ خودخواهی ودنیاطلبی ودنیازدگی ،فرهنگ قناعت و.صرفه جویی را به فرهنگ اشرافیگری وتجمل گرایی وچشم وهم چشمی وخودنمایی اقتصادی،فرهنگ جهاد را به فرهنگ راحت طلبی و...تغییر دادند.درهمان زمان بود که رهبر بصیر انقلاب فریاد"تهاجم فرهنگی"،"شبیخون فرهنگی"،"قتل عام فرهنگی"،"توطئه فرهنگی"و...را سر دادند.در واقع تهاجم فرهنگی بیشتر متوجه مسئولین بود تامردم و برخی از مسئولین از عوامل تهاجم فرهنگی بودند وبه تاراج فرهنگی وسکولار کردن کشور می اندیشیدند به جای اینکه به اسلامی کردن کشور وتمدن نوین اسلامی بیندیشند.در حقیقت انحراف از گفتمان امام وانقلاب از دولت کارگزاران شروع شد ودر دولت اصلاحات(بخوانید افسادات) به اوج خود رسیدبه گونه ای که در دولت خاتمی هر روز شش شبهه علیه دین مطرح می شد.بسیاری از شعارهای دولت اصلاحات (اضلالات) مانند جامعه مدنی وآزادی وتساهل وتسامح و... در مرکز مطالعات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری دولت سازندگی تئوریزه شد!در واقع دولت اصلاحات از دل دولت سازندگی به وجود آمد.اگر فرهنگ دفاع مقدس باقی می ماند امروز تحریم دشمن -اگر نگوییم بی تاثیر –کم تاثیربود.

چگونه به اقتصادی مقاوم ومصون وپویا وپایدار فکر کنیم وقتی ما شعار "مرگ برآمریکا" و"مرگ براسرائیل"سرمی دهیم ولی درعمل کالاهای صهیونیستی مصرف می کنیم؟چگونه به اقتصاد مقاوم فکر کنیم وقتی علاوه برتحریم خارجی خود ما هم با احتکار وگرانفروشی و...هموطنان را تحریم می کنیم؟

ما بیش از دشمنان به اقتصاد خود ضربه می زنیم وقتی کالای خارجی مصرف می کنیم و از کاروسرمایه ایرانی حمایت لازم را نمی کنیم. خرید کالای خارجی یعنی ایجاد فرصت شغلی برای جوان خارجی وفرصت سوزی برای جوان داخلی! خرید کالای خارجی باعث می شود که ما دربرابر تحریم دشمنان آسیب پذیر باشیم .خرید کالای ایرانی ضامن اشتغال جوانان است.خرید کالای داخلی مصداق قاعده نفی سبیل است(ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا...).

مردم ژاپن برنج کم کیفیت وگران قیمت!! داخلی را بر خرید برنج خارجی ترجیح می دهند واین عامل است که ژاپن را-که بعداز جنگ جهانی دوم اقتصاد خود را تقریباازصفرشروع کرده-به یکی از بزرگترین های اقتصادجهان تبدیل کرده است. یکی از مسائل مهم درتعادل در مصرف و مدیریت مصرف این است که ما از تولید داخلی استفاده کنیم.تحریم تهدیدی است که می شود به فرصتی برای خودکفایی اقتصادی واقتصادبدون نفت و رشدوشکوفایی اقتصادی کشور تبدیل شودبه شرطی که همه ما فکر وتلاش تدبیر وهمت خود را مضاعف کنیم . این مقوله نیاز به یک همت اساسی دارد. آحاد مردم نیز باید در زمینه‌­های مختلف، تولید داخلی را به جای مارک­‌های معروف خارجی که برخی تنها برای جلوه­‌گری و خودنمایی‌­کردن به دنبال آن­ها می­‌روند، استفاده کنند. خرید کالای داخلی باعث می شود تارقابت در صنایع داخلی پیش بیاید و درنتیجه افزایش کیفیت محصولات داخلی را در پی داشته باشد.خرید کالای خارجی یعنی تیشه به ریشه اشتغال واقتصاد زدن! وبیکاری باعث می شود تا سن ازدواج بالا رود،مفاسد بیشتر شودوهزاران مشکل دیگر...

اقتصاد مقاومتی حاصل نمی شود تا زمانی که ما ملت ایران اهل اسراف وتبذیر هستیم ازآب وبرق وگاز ونان وبرنج گرفته تا لباس وبنزین و...و برخی از مسئولین بیش از مردم اسراف می کنند.به طور مثال برخی از شهرداری ها چندین هفته بعداز مناسبت ها واعیاد هنوز لامپ ها وچراغانی را برنمی دارند ودر مصرف برق اسراف وتبذیر می کنند.

باید همان طور در دفاع مقدس باتمسک به فرهنگ اسلامی وانقلابی ومقاومتی،دشمن را ناکام گذاشتیم در دفاع مقدس اقتصادی هم با تمسک به همان فرهنگ،دشمن را ناکام گذاریم.

 




برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/12/13 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد