سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به این که امام(ره) پیروزی انقلاب را به برکت امام حسین(ع) می دانست، گفت: اگر دشمن از ما می ترسد، به خاطر امام حسین(ع) است، زیرا با این اعتقاد و عقیده بسیاری از مردم در تمام دنیا به اسلام و اهل بیت گرایش پیدا می کنند.

   

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که آیات و روایات اکثر مردم را لایعقلون می داند، گفت: این افراد از زندگی خود به نحو احسن استفاده نکرده و از عقل و فهم خود بهره برداری نمی نمایند.

 

وی علت بیماری مومنان در قرآن غفلت را می داند، اظهار داشت: عده ای تابع هوای نفس خود می باشند و عده ای دیگر نیز به مسائل اعتقادی و دینی توجهی نمی نمایند.

 

عصو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با بیان این که راه استفاده مومنان از دنیا در جهت زندگی ایده آل باز می باشد، اذعان داشت: دنیا پرستی، خودخواهی، اهمیت و توجه به نفس در کنار رزق و برق دنیا شرایط غفلت را محیا می کند.

 

وی افزود: کسانی که به عبادت و کارهای خوب خود تکیه کنند، شکست خورده و از بین می روند. وی با اشاره به این که علما به مسائل ویژه ای در زندگی خود اعتقاد و توجه زیادی می کردند، گفت: سید ابن طاوس در این رابطه می فرمود که وقتی به سجده می روید، خاکساری و حالت فقر ذاتی را به نهایت برسانید.

 

آقاتهرانی با تاکید بر این که انسان ذاتا نفس خود را دوست دارد، ابراز داشت: نفس می تواند انسان را به خدا می رساند و در مقابل نیز می تواند که انسان را در قعر جهنم جای دهد.

 

وی افزود: راه درمان پرهیز از غفلت این است که انسان حواس خود را جمع کرده و به حالت مراقبت قرار بگیرد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که روش های ترک غفلت را باید استفاده کرد، اظهار داشت: جلسات و نشست های موعظه باعث بیدارباش انسان می شود.

 

وی با اشاره به این که گناه در زندگی انسانی حضور پیدا کند، همانند موریانه انسان را از بین می برد، گفت: پیامبر اکرم(ص) از همه پیامبران در مقام خود با عظمت تر بود ولی برخی اوقات جبرئیل او را موعظه و نصیحت می کرد.

 

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) یکی از راه های دوری از غفلت را استغار دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمود گاهی اوقات در هر رو هفتاد بار من استغفار می کنم تا دل را از هر گونه گناه و آلودگی پاک و منزه بنمایم.

 

وی افزود: تفکر در رابطه با مرگ، حضور در مراسم تشییع جنازه، حضور در قبرستان های مسلمین و زمانی برای تفکر قرار دادن از روش های دوری از غفلت می باشد.

 

این استاد اخلاق با تاکید بر این که بهترین محبت، محبت امام حسین(ع) است، گفت: جوانان تا جوان هستید، غفلت نکرده و به فکر خودتان باشید. وی با بیان این که ارزش هر چیزی به اندازه چیزی است که به آن انتصاب پیدا می کند، اذعان داشت: طلا و نقره که ارزش ندارد ولی اگر انتصاب به امام حسین(ع) پیدا می کند، ارزش و مقام بالایی پیدا می کند.

 

آقاتهرانی با تاکید بر این که با ذکر انسان از غفلت خارج می شود، گفت: با ذکر حسین انسان از غفلت خارج می شود و زیارت عاشورا را با ذکر صد لعن و صد صلوات بخوانید تا اثرات مثبت آن را در زندگی ببینید.

 

وی افزود: آیت الله قاضی هر روز صبح زیارت عاشورا را با صد لعن و صلوات می خوانده است ولی در اواخر عمر به آیت الله بهجت با ناراحتی گفته بود ای کاش هر شب هم این زیارت را تلاوت می کرده است.

منبع:خبرگزاری دانشجو



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/8/26 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد