سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

 

همه ما این جمله زیبای حضرت زینب را شنیده ایم که فرمود:"ما رایت الا جمیلا ، به جز زیبایی ندیدم". اگر دانشجویی از یک آزمون بسیار سخت با نمره عالی قبول شود،برایش شیرین وزیباست هر چندخیلی سختی وزجر کشیده باشد؛اگر وزنه برداری وزنه ای بسیارسنگین را بردارد این سختی برای او زیبا وشیرین است؛اگر کوهنوردی کوه بسیار مرتفع را فتح کند،سختی ورنج طی مسیر برای او دلنشین است؛اگر عاشقی سختی زیادی بکشدتا معشوقش را از خودراضی کند،رضایت معشوق برای او زیباست وچه معشوقی مهم تر از خدا؛معشوق حقیقی خداست ولاغیر! عاشورا وکربلا هرچند دردناک وسخت بود ولی چون حضرت زینب (س)از یک امتحان سخت با سربلندی بیرون آمده و رضایت خداراکسب کرده برای او شیرین وزیباست.

عاشورا مملو از زیبایی هاست.صحنه ای از عشق وایمان وایثار و محبت وبندگی وفداکاری وبصیرت ومعرفت وتقوی وتسلیم ورضا وعشقبازی با محبوب حقیقی وخالق هستی  است. عشق ومحبت حقیقی زمانی معنا پیدا می کند که انسان از همه چیز به خاطر معشوق ومحبوبش بگذرد ودر عاشورا امام حسین(ع) از همه چیزش به خاطر خدا گذشت ،شاید به همین دلیل بود که خون حضرت علی اصغر(س) را به سمت آسمان پرتاب کرد وآخرین دردانه اش را به خدا تقدیم نمود... عزت وذلت دست خداست وامام حسین(ع) چون از همه هستی اش برای خدا ودین خدا گذشت به همین دلیل خدا این همه عزت به سالار شهیدان داده ومحبت ایشان را در دل ها قرار داده است.

آخرین مرحله توحید وبندگی" فناء فی الله" شدن است و امام حسین(ع) خودش را برای خدا فانی کرد تا دین اسلام باقی بماند.

عاشورا زیباترین صحنه تقواست وامام حسین(ع) ویارانش کوچکترین فعل حرام –حتی مکروه-مرتکب نشدند وبرای رسیدن به هدف از هر ابزاری استفاده نکردند. آنها "تکلیف گرا" بودند نه "نتیجه گرا" و"منفعت گرا".چه بسا افرادی که با عمل به تکلیف به نتیجه هم میرسند وپیروز میشوند وافراد نتیجه گرایی که به نتیجه هم نمی رسند وشکست می خورند.هدف اصلی رضایت خداست؛ چه بکشیم، چه کشته شویم.عمل به تکلیف در هر دو حالت پیروزی است چون به هدف اصلی رسیده ایم.

عاشورا جلوه زیبایی از"بصیرت" و"ولایتمداری" یاران امام حسین(ع) به ویژه ابوالفضل العباس(س) است.آنان که در فضای غبارآلود وفتنه گون عاشورا حق را از باطل تشخیص دادند وبه یاری حق وامام حق ومبارزه با باطل وطاغوت رفتند و دچار "عافیت طلبی"وبی تفاوتی نشدند. همه ما باید مراقب باشیم که در کدام جبهه ایم؟ حق یا باطل؟ گفتار ورفتار واعمال ما به کدام جبهه کمک می کند؟مبادا حسین زمان را تنها بگذاریم.... 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/9/7 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد