سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 

ایران اسلامی چند سالی است که در یک جنگ نابرابر با دشمنان داخلی وخارجی در حال مقاومت است.اما از آنجا که این جنگ،از خصوصیات نظامی برخوردار نیست همانند سالیان دفاع مقدس از صدای توپ وتانک وآژیر خطر و...خبری نیست،اطلاق واژه جنگ برای این نبرد،کمی سخت ومشکل است.

ایران اسلامی چند سالی است که در یک جنگ نابرابر با دشمنان داخلی وخارجی در حال مقاومت است.اما از آنجا که این جنگ،از خصوصیات نظامی برخوردار نیست همانند سالیان دفاع مقدس از صدای توپ وتانک وآژیر خطر و...خبری نیست،اطلاق واژه جنگ برای این نبرد،کمی سخت ومشکل است.

در دوران دفاع مقدس نبرد،نبرد نظامی بود،مردم باتمام وجود جنگ با دشمن را احساس می کردندبه همین دلیل به اقتضائات دوران جنگ( همانندقناعت وصرفه جویی،صبر دربرابر کمبودهای اقتصادی،ایثاروفداکاری، تحمل مشکلات و...)تن می دادند.ایمان راسخ ،صبروتوکل وغیرت وایثار مردم به ویژه جوانان،رهبری حکیمانه امام راحل(ره) وتفضلات الهی باعث سربلندی ایران اسلامی دراین نبرد شد. 

هنوز چند سالی از جنگ نگذشته بود که شیخون وجنگ فرهنگی وحمله به باورها وارزش های دینی آغازشد.دراین مقطع حساس نیز گرچه مسئولان دوران به اصطلاح سازندگی این جنگ را باور نداشتند اما ندای بیدار باش رهبربصیرانقلاب ،علما وجوانان ودلسوزان رابیدار کرد و دشمنان رادردستیابی به اهدافشان ناکام گذاشت(هرچند آسیب هایی برملت وکشور وارد شد).

بعد ازاین دوران جنگ سیاسی شکل گرفت و در دوران به اصطلاح اصلاحات،دشمن با الفاظی نظیر(آزادی،جامعه مدنی،توسعه سیاسی و...) وبا استراتژی هایی مثل نفوذواستحاله،فتح سنگر به سنگرو...خواستار براندازی نظام بوده وبه جنگ با اصول ومبانی انقلاب آمد به گونه ای در دوره اصلاحات(بخوانید افسادات) به طور میانگین هر روزشش شبهه علیه دین مطرح می شد. در این دوران هم بصیرت وصبر رهبرتیزبین انقلاب وحضور درصحنه علما وجوانان بیدارواز همه مهمترمدد الهی ،دشمنان را ناکام واصلاح طلبان امریکایی را به زباله دان تاریخ فرستاد.  

فتنه 88 غائله بزرگ دیگری بود که علیرغم همه خطراتی که برای نظام ومردم داشت باصبروبصیرت رهبرو مردم و به فضل الهی با حماسه آفرینی مردم در 9 دی ناکام ماند. 

                  و امروزجنگ، جنگ اقتصادی است....

اما اکنون دشمن(داخلی وخارجی) سنگرهای اقتصادی مارا نشانه رفته است.ناجوانمرانه ترین تحریم ها علیه ملت ایران درحال اجراست. سالها قبل،جبهه استکبار ،شبیه همین فشار را در زیمباوه امتحان کرد.در آن سالها بعداز آن که چندین کشور غربی،منابع وامکانات خود راهماهنگ کردندتا (رابرت موگابه)رئیس جمهور انقلابی این کشور را به زیر بکشند ودراین مسیر ناموفق ماندد ،علیه وی جنگ اقتصادی به راه انداختند. طی مدتی پول کشورش را به کاغذ پاره ای تبدیل کردند وکار تورم را به جایی رساندندکه حتی مشتریان رستوران ها ،تاهنگام تمام شدن غذایشان،بانرخی بالاتر مواجه می شدندوقیمت ها همچنان دو برابر می شد.مردم به ناچار ارزهای خارجی را جایگزین پول ملی کردند و اندک اندک ،دستگاه های دولتی فلج شدند و کار بالا گرفت و...

کارهای دشمن علیه ما به مراتب سخت تر از نمونه های دیگر در جهان است. ما در این مرحله از انقلاب،با تحریم همه جانبه ی دشمن مواجهیم ودر این میان،درآمدنفتی ایران-که بزرگترین عامل اداره اقتصادی کشور ومنبع اصلی تامین ارز است-کاهش یافته است. مع الاسف نتیجه ی سکوت در مقابل این مسئله ونگفتن واقعیات به مردم این است که دشمن از طریق ابزارهای رسانه ای خود،مسئولان کشور را بی توجهی و بی عرضگی وفسادو...متهم کندوتمام تقصیرها به گردن مسئولان اجرایی ونهایتا نظام اسلامی افتاده و....

راه مقابله باجنگ اقتصادی،مقومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است.اقتصادمقاومتی شاخصه هایی دارد که عبارتنداز:

1-    نهادینه کردن فرهنگ مقاومتی: فرهنگ مقاومتی لازمه اقتصاد مقاومتی است. رسانه ها ونهادهای آموزشی وفرهنگی وتربیتی بایدفرهنگ مقاومتی را در جامعه نهادینه کنند.

2-   قناعت وصرفه جویی وپرهیز از اسرف وتبذیر: در شرایط جنگی بایستی قناعت وزهدانقلابی سرلوحه همه مردم ومسئولان قرار گیرد.در این مورد رسانه ها باید فرهنگ سازی لازم را داشته باشند.

3-    خرید کالای ایرانی وپرهیز از خرید کالای خارجی:خرید کالای خارجی یعنی فلج کردن اقتصادکشور وخروج ارز از کشور،خرید کالای داخلی بهترین ضامن اشتغال جوانان وعامل رشدوخودکفایی اقتصادی کشور است.

4-   مردمی کردن اقتصاد: این مورد هم با خصوصی کردن اقتصاد تفاوت دارد وهم با دولتی اقتصاد. اقتصاد باید به مردم سپرده شود وتمامی مردم در اقتصاد کشور سهیم باشند و....

 5-      ...



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/29 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد