سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرباز ولایت
 
تبلیغات علیه جلیلی در رسانه‌های مختلف خارجی اعم از جروسالم پست، نیویورک تایمز، بی بی سی و غیره با همان روش قدیمی تکرار پروپاگاندا برای باور پذیر کردنش سعی دارد جلیلی آرام دیروز را یک خشک مذهب، کله شق، نزدیک به راست ترین جناح های سیاسی ایران و کاندیدای برگزیده رهبر انقلاب جا بزند. به مخاطب میخواهند القاء کنند او که همسرش پزشک است و کار می‌کند، ضد حضور زن در عرصه های اجتماعی است. در کنار این‌ها تلاش مرموزانه دیگری نیز از همان زمان ثبت نام ریاست جمهوری شروع شده است که سعید جلیلی را به عنوان احمدى نژاد کت و شلوارى یا احمدی نژاد ورژن 2 معرفی کند.

مهدیه جهانگیر

چند روز پیش یکی از آشنایان به من گفت سعید به خاطر حاشیه گریزی و سلامت نفس، کانون های ثروت و قدرت کشور را برای پیدا کردن یک فساد مالی یا بی‌اخلاقی سکته خواهد داد. دیپلمات خندان ایرانى با موهاى جو گندمى اش که این روزها سوژه جنجالی خبرگزارى هاى خارجى است تا همین یک ماه پیش آرام و بى حاشیه چمدان کوچکش را دست میگرفت و براى مذاکرات هسته اى به کشورهاى مختلف سفر میکرد. سعید جلیلى حتى وقتى که پشت میز مذاکره با نماینده هاى 5+1 مى نشست تا حق قانونى ملت ایران را مطالبه کند، اینقدر سوژه جنجال برانگیز نبود.

از آن آخرین ساعت هاى ثبت نام ریاست جمهورى، وقتى تنها و بدون دار و دسته از ماشین پرایدش پیاده شد و قدم زنان به ستاد انتخابات رفت و ثبت نام کرد، انگار که بمب اتمى نداشته ى ایران در مرکز مدیاى خارجى منفجر شده باشد. خبرگزارى ها و اپوزیسیون خارجى بیش از هر کاندیداى دیگرى بر روى سعید جلیلى انگشت گذاشته اند و هر کدامشان به نوبه خودش سعى دارد تحلیل موشکافانه اى علیه شخصیت او بدهد. حتى اتاق فکر مرکز اطلاعات تروریزم و جاسوسى اسرائیل، پرونده ى ویژه اى درباره او کار کرده و در پژوهش گسترده اش، به سایت هاى ایرانى و فارسى زبان داخل کشور که علیه جلیلی و یا در نقدش گزارش هایی نوشته اند هم رفرنس داده است. حالا چطور است دبیر بى حاشیه شوراى عالى امنیت ملى که حتی الامکان از خودنمایی در مقابل میکروفون ها گریزان است و به گفته مخالفانش به اخلاق محورى، ساده زیستى و دقت بیش از حد در استفاده از بیت المال شهره خاص و عام شده، اینچنین حجم تبلیغات علیه او سرازیر مى شود.
 
جلیلی؛ احمدی نژاد 2.0
 
تبلیغات علیه جلیلی در رسانه‌های مختلف خارجی اعم از جروسالم پست، نیویورک تایمز، بی بی سی و غیره با همان روش قدیمی تکرار پروپاگاندا برای باور پذیر کردنش سعی دارد جلیلی آرام دیروز را یک خشک مذهب، کله شق، نزدیک به راست ترین جناح های سیاسی ایران و کاندیدای برگزیده رهبر انقلاب جا بزند. به مخاطب میخواهند القاء کنند او که همسرش پزشک است و کار می‌کند، ضد حضور زن در عرصه های اجتماعی است. در کنار این‌ها تلاش مرموزانه دیگری نیز از همان زمان ثبت نام ریاست جمهوری شروع شده است که سعید جلیلی را به عنوان احمدى نژاد کت و شلوارى یا احمدی نژاد ورژن 2 معرفی کند. مثلا خبرگزارى چنل 4، در گزارش مفصلى با عنوان « آیا باید منتظر احمدی نژاد دیگری باشیم؟»، به طور زیرکانه ای تنها کسی را که هم راستا و داستان با احمدی نژاد معرفی میکند سعید جلیلی است. گرچه جلیلی و احمدی نژاد تفاوت‌های زیادی دارند، اما مدیای خارجی سالهاست برای تخریب دکتر احمدی نژاد از او چهره ای منفور و جنگ طلب به مخاطبان ارائه می دهد و قرار دادن جلیلی در کنار احمدی نژاد، شروع یک پروپاگاندای ظریف رسانه ای برای تخریب پیشاپیش جلیلی است. رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم در این مورد خیلی رک و راست تر است و سعید جلیلی را ورژن پیشرفته‌تر احمدی نژاد و به عنوان «احمدی نژاد 2.0» معرفی میکند.
 
راى میدهند که او نیاید
 
این روزها اپوزیسیون خارج از کشور به شدت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران فعال شده، و به هر شیوه تبلیغاتی روی آورده‌اند که آن عده‌ای را که رأی نمی‌دهند به حوزه های اخذ رأی بکشانند. اما این‌ها که به جمهوری اسلامی اعتقاد سستی دارند و یا  مانند افراد معلوم الحالی چون علیرضا نوریزاده، ضد انقلاب و جمهوری اسلامی هستند، چرا اینقدر در تکاپویند برای این «نظام رأی-دزد ِ دیکتاتور» رأی جمع آوری کنند؟ مسعود بهنود میگوید به زعم مخالفت مخالفان، مصمم است که در انتخابات شرکت کند. و اما دلیل رأی دادنش هم خواندنی است: « من باید با رای خود، به سهم خود و به اندازه خود، مانع از آن شوم که آقای جلیلی رییس جمهور شود.»
 
 در جای دیگر علیرضا نوریزاده که به فعالیتش علیه جمهوری اسلامی و منافع ملت ایران شهرت دارد، ایرانی‌ها را تشویق به رأی دادن میکند و میگوید: «مسند نشینی سعید جلیلی فاجعه‌ای است که نه فقط آثارش نصیب ما، که نصیب نسل های آینده خواهد شد. آیا باید دست روی دست گذاشت و نظاره کرد تا سعید خان بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند؟ آیا از دست ما کاری برمی‌آید؟»
 
برای نوریزاده اصلاً مهم نیست که مملکت دست کدام یک از کاندیدا ها بیفتد و چه کسی تدارکچی بعدی باشد: «به گمان من، مهم این نیست که چه کسی تدارکاتچی بعدی خواهد بود و سعید جلیلی را شکست خواهد داد. مهم این است که سعید جلیلی انتخاب نشود!»
 
حالا سؤال این است که وقتی از انتخابات سال 2009 تا کنون، اپوزیسیون خارج و عده‌ای در داخل ادعای تقلب 11 میلیونی در انتخابات و شمارش آرا کرده اند، چطور است که اینقدر با شور و هیجان برای رأی نیاوردن سعید جلیلی تبلیغات و تشویق به رأی دادن میکنند.
 
میخواهند جلیلی نباشد
 
اسرائیل هیوم در بخشی از گزارشش درباره جلیلی می نویسد: «اگر جلیلی برنده انتخابات شود، بادهای سهمگینی که از جانب سران ایران [علیه اسرائیل] میوزد همچنان ادامه خواهد داشت. ما با مدل جدیدتری از احمدی نژاد مواجه خواهیم شد. یک مدل پیشرفته و اپگرید شده به بدترین شکل ممکن آن.»
 
جلیلی آرام، با شعار «مقاومت؛ رمز پیشرفت» به میدان رقابت انتخاباتی آمد. او درباره کشورش سیاه نمایی نمیکند، پیشرفت‌های سالهای اخیر ایران و رنج‌هایی را که ملت ایران برای این انقلاب کشیده و خون هایی را که داده است، نادیده نمیگیرد و مطالبات مردم را به «درد ِ نان و گردو و تخم مرغ» تقلیل نمیدهد. سعید در مصاحبه اش با روزنامه کریستین ساینس مانیتور گفته که پیروزی اش در انتخابات برایش در اولویت دوم است و اولویت اولش این است که ایران همچنان در راه انقلاب و با گفتمان انقلابی و استوار پیش برود و معتقد است انقلاب اسلامی ایران با وجود تحریم ها و فشارهای بی حد و حساب خارجی و بد اخلاقی های داخلی در جنگش با آمریکا پیروز شده است:«آمریکا تمام تلاشش را کرد که جلوی پیشرفت ایران را بگیرد. این حقیقت که ملت ایران از حقش دفاع میکند، باعث نا امیدی آمریکا شده است . امروز آمریکایی ها شاهد پیشرفت‌های چشم گیر ایران هستند و  تمام این‌ها مدیون مقاومت ملت ایران است.»
 
خبرنگار کی اس ام، جلیلی را «نماد مقاومت در پرونده هسته ای» نامیده است. رزمنده دیروز و دیپلمات جانباز امروز میگوید: ”حتی بعد از پایان جنگ، آمریکایی ها به تلاش خود برای ممانعت از پیشرفت ایران ادامه داده اند، در زمینه‌های مختلف و با شیوه‌های مختلف. اما ایران این فشار آمریکا را مدیریت کرده است. ما باور داریم که گفتمان انقلاب اسلامی پتانسیل کافی را برای کمک به انسانهای مختلف دارد و میتواند برایشان شادی، سعادت و آسایش به ارمغان بیاورد. احساس مسئولیت فقط به جنگ ختم نمی شود. در آن زمان هر کسی می‌آمد و به اندازه توانایی اش کمک میکرد و من واقعاً خوشنودم که بگویم ما در همه زمینه‌ها جواب این از خود گذشتگی و خدمت بی‌دریغ را گرفته ایم. ما واقعاً موفق بوده ایم.
 


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/3/23 توسط 
تمامی حقوق مطالب برای سرباز ولایت محفوظ می باشد