انتخاب "اصلح" گفتمان "غدیر" است و ترجیح مفضول بر فاضل وغیراصلح مقبول بر"اصلح" گفتمان سقیفه!!! حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه انتخاب اصلح و ولایتمداری است! اکثریت هرگز دلیل برحقیقت نیست؛ انتخاب اصلح منطق حق گرایان وتکلیف مداران است و انتخاب مقبول غیراصلح منطق منفعت طلبان ونتیجه گرایان و...انتخاب اصلح گفتمان رهبری است وتکلیف شرعی و انتخاب غیر اصلح گفتمان برخی جریانات سیاسی و قدرت طلبان....
توجه در سخنان مهم رهبر انقلاب در نخستین روز سال 92 در مشهد نشان می دهد ایشان با تاکیدات چندباره خود نسبت به انتخاب گزینه "اصلح" در انتخابات پیش رو، این مساله را یک "تکلیف" دانسته و بر آن تاکید ویژه ای دارند .
توجه در اظهارات صریح و شفاف رهبر حکیم انقلاب در این باره نشان می دهد منطق رای دادن در انتخابات از سوی ایشان، انتخاب فرد "اصلح" است و در این میان برخی توجیهات مرسوم برای دور زدن این منطق و انتخاب فرد غیر اصلح که تنها مقبولیت قابل توجهی دارد، مردود و باطل است .
در همین راستا انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و مجلس نهم در سال 90، دو برهه ای بوده است که تقابل دو گفتمان "انتخاب اصلح" در برابر "انتخاب غیر اصلح" خود را نشان داده است.
اردیبهشت و خرداد سال 84، بحبوحه ای بود که اصولگرایان با 4 کاندیدا وارد عرصه انتخابات شدند، در آن برهه اختلافات درون گفتمانی اصولگرایان به اوج خود رسیده بود و عده ای معتقد بودند که باید فردی را در انتخابات معرفی کرد که مقبولیت عمومی بالایی داشته باشد و اگر اصلح نبود اهمیتی ندارد.
در مجموع به نظر می رسد در حالی که با تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال 92 بر انتخاب اصلح به عنوان یک تکلیف و هم چنین سابقه تاریخی اقبال معنادار آحاد مردم به گزینه های اصلح نسبت به افراد غیر اصلحی که تنها شهرت و ثروت بیشتری داشته و به کانون های قدرت و ثروت متصل بوده اند، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیش از هر زمان دیگری تبدیل میدانی برای انتخاب گزینه اصلح از سوی ملت خواهد شد؛ هر چند در این میان اقدامات عجیب برخی سیاسیون و اصرار بر ائتلاف های موسمی و زودگذر که نتیجه ای جز رجوع به فرد غیر اصلح ندارد ، باعث شده تا آحاد مردم بیش از همیشه تفاوت منطق این جریان ها با گفتمان اصیل انقلاب را درک کنند.
مرحوم آیت الله خوشوقت نیز می فرمودند که نباید از ترس رای نداشتن اصلح، سراغ صالح (مقبول) برویم و در نهایت کشور را بدهیم دست خائنین و افراد بیکفایت.
یت الله مصباح یزدی همواره بر انتخاب فرد اصلح تاکید داشته وانتخاب اصلح را فقط یک مشی سیاسی، بلکه یک تکلیف الهی دانسته اند.
فان حزب الله هم الغالبون